Masa Tenisi
FİKSTÜR VE SONUÇLAR
Başvuru Formu
MASA TENİSİ OYUN KURALLARI
- Oyun yüzeyi olarak tanımlanan masa üst yüzeyi; 2.74 m uzunluğunda ve 1.525 m eninde bir dikdörtgen olacak ve zeminden 76 cm yükseklikte yatay bir düzlemde bulunacaktır.
- Oyun yüzeyi; masa üst yüzeyinin yan kenarlarını içermeyecektir.
- Oyun yüzeyi; 30 cm yükseklikten bırakılan standart bir topun, yüzeyin her yerinde yaklaşık 23 cm sıçrama yapabileceği herhangi bir malzemeden yapılabilir.
- Oyun yüzeyi; tekdüze koyu bir renk ve mat olacaktır. Üst yüzeyin 2.74 m uzunluğundaki iki kenarı boyunca 2 cm genişliğinde beyaz kenar çizgileri, 1.525 m uzunluğundaki iki kenarı boyunca 2 cm genişliğinde beyaz uç çizgileri bulunacaktır.
- Oyun yüzeyi; 1.525 m uzunluğundaki uç çizgilerine paralel olarak uzanan düşey bir ağ ile iki eşit sahaya bölünecek ve her saha bütün yüzeyince kesintisiz tek parça olacaktır.
- Çiftli yarışmalar için her saha, kenar çizgilerine paralel uzanan 3 mm. eninde beyaz bir orta çizgisi ile iki eşit yarı alana bölünecektir. Orta çizgi, her iki sahada da sağ yarı sahaların bir parçası kabul edilecektir.
GENEL KURALLAR VE TERİMLER
- Setler 21 sayı üzerinden oynanacak olup, setlerde her oyuncu sırayla 5'er servis kullanır.
- Servis atarken top fileye değerse "let" olur ve servis tekrarlanır, ikinci defa "let" olursa rakibe sayı verilmiş kabul edilir.
- Set sonunda 20-20 beraberlik olması durumunda, 2 sayı farkla kazanan seti almış olur.
- Setlerde rakibe sayı vermeden 11 sayı yapan seti almış olur.
- Oyun 5 set üzerinden oynanacak olup, toplam 3 set kazanan oyunu da kazanmış olur.
Ralli let olmadıkça, oyuncu aşağıdaki hallerde sayı kazanmış kabul edilir:
- Rakibi doğru bir servis atışı yapamazsa,
- Rakibi doğru bir karşılama yapamazsa,
- Top, oyuncunun servis atışından veya karşılamasından sonra, rakibi tarafından vurulmadan önce, ağ takımı dışında herhangi bir şeye değerse,
- Top, rakibinin vuruşundan sonra, kendi sahasına değmeden kenar çizgisi veya uç çizgisini geçerse,
- Top, rakip tarafından vurulduktan sonra, ağ gözenekleri içinden veya ağ ile ağ destekleri arasından veya ağ ile oyun yüzeyi arasından geçerse,
- Rakibi topu engellerse,
- Rakibi topa art arda kasten iki kez vurursa,
- Rakibi, topa raket tablasının belirtilen özelliklere uymayan bir yanı ile vurursa,
- Rakibi veya rakibinin giydiği veya taşıdığı her hangi bir şey oyun yüzeyini hareket ettirirse,
- Rakibi veya rakibinin giydiği veya taşıdığı her hangi bir şey ağ takımına değerse,
- Rakibinin serbest eli oyun yüzeyine değerse,
- Rakip çift, topa ilk servisçi ve ilk karşılayanla belirlenen uygun sıra dışında vurursa.
- Müsabakaya saatinde gelmeyen takım 15 dk. daha beklenir, gelmediği taktirde 3-0 hükmen mağlup ilan edilir.
Masa Tenisi Terimleri
- Ralli, topun oyunda olduğu süredir.
- Let, sonucun skora yansıtılmadığı rallidir.
- Sayı, sonucun skora yansıtıldığı rallidir.
- Boş Top, dönmeyen top.
- Spin, raketle topu yukarı doğru fırçalayarak yapılan hareket.
- Topspin, karşı tarafın kesik attığı topa yapılan spin hareketidir.
- Kesme, raketle topu aşağı doğru fırçalayarak yapılan hareket.
- Yan Kesik, topu soldan sağa veya sağdan sola doğru fırçalayarak yapılan hareket.
- Blok, topspin ve spine karşı raketin açısı kapatılarak yapılan hareket.
- Şut, yukarıdan gelen topa karşı yapılan ve genellikle sayı kazandıran vuruş.
- Lob, rakip şut atacaksa masadan uzaklaşıp topun iniş sürecinde topu (falsolu bir şekilde) masaya atmak
- Backhand, raketin arka tarafı.